Konferenciák, Bemutatók

Az influencerek befolyásolnak. Jó, de mire?

"Húsz esztendőm hatalom, húsz esztendőm eladom." ... De nem velük van baj. Hanem azokkal, akik mohó nyereségvágyból kihasználják népszerűségüket, és megfosztják őket legfontosabb értéküktől, a "kapuőr" szerepétől. Jövendölés az influencer marketing sorsáról a következő tíz évben.

Elhangzott a Média Hungary-n )2018. májusban)

"Z"aklatott generáció

Zűrös, zaklatott, nárcisztikus, öntelt és lusta – így jellemezte Sas István a Z-generációt, a mai 5-21 éves korcsoport tagjait. A neves reklámpszichológus szerint a jelenlegi iskolás korosztálynak az információ utáni igénye már-már a függőséghez hasonlítható, kiválóak a szelektív figyelemmegosztásban ezzel együtt azonban végletekig vágynak az elismerésre, óriási a szeretethiányuk. Rengeteg veszély leselkedik rájuk, ezért a felnőtteknek oda kell figyelni rájuk és meg kell érteniük az őket körülvevő világot.

A Szeged Televízó felvétele a Szegedi Tudományegyetem "Mentorháló" sorozatán. (2018. április)

Trollok, fikavitézek Magyarországon

Akik nyereségvágyból elkövetett piszkálódással (esetleg trollkodással) szórakoztatják a közösségi médiában a nagyérdeműt.

Elhangzott az Internet Hungary konferencián, 2017

Corporate Political Responsibility

Itt vannak egy új korszak új reklámjai. A vállalatok egyre bátrabban csúsznak át a társadalmi felelősségvállalásról a politikai állásfoglalás és felelősségvállalás területére.

Elhangzott: a Media Hungary Konferencián 2017 májusban

 

Vigyázat! Nőből van!

A "női vásárlói agy" nem az érzelmek mozgósításában különbözik a férfiakétól, mint ezt eddig gondoltuk. Egy nő számára sokkal több a "megfelelési kényszer". A női fogyasztóknak anya- feleség- dolgozó- és szex szerepeikben is helyt kell állniuk. A magyar nők számára a felmérések szerint az "önbecsülés" utolsó előtti helyen szerepel az értékek listáján, ahol a családé és a biztonságé a vezető szerep. De vigyázat! Valójában minden nő szenvedélyesen vágyik rá, hogy megbecsüljék, egy kicsit kényeztessék, és finoman "megsimogassák az Egó-ját" !
Elhangzott a Magyar Fogyasztó Fórumon a Keresd a Nőt Konferencián, 2009

Fejetetejére állítani a Maslow piramist?

...avagy hogy lehet alapszükségletté tenni az egészséges táplálkozást? Miközben a kommunikációt számos előítélet és lélektani "görcs" nehezíti.  SZORONGÁS: "hogy ami jó, az vagy árt, vagy hízlal, vagy erkölcstelen"  FÉLELEM: "hogy ami egészséges, az drága"  BIZONYTALANSÁG: "hogy ami drága, az sem biztos, hogy egészséges". Az előadás ezekre a dilemmákra ad gyakorlati tanácsokat többek közt neuromarketinges kutatások felhasználásával.

Elhangzott az Élelmiszerakadémián 2014. márciusban

Jóból is megárt a sokk!

A sokkoló reklám vonzereje a „hulla örömének" jelzett lélektani jelenségben rejlik. A rémületet keltő és taszító jelenségeknek éppoly erős felhívó jellegük van, mint a többi, ösztönökre ható, de kellemesebb ingereknek. Cinikusan azt is mondhatnánk, hogy az izgalmi szintért felelős noradrenalin-igény és a változatosságért felelős dopamin-igény felülkerekedik a nyugalomért felelős szerotonin igényen. Így aztán egy-egy ilyen felkavaró, brutális tartalom sokszor eléri a százmilliós „önkéntes" letöltést is...

Elhangzott az Evolution Konferencián 2015. márciusban

Hősök kora (Tartalommarketing)

"Jaj annak a kornak, amelynek hősökre van szüksége" - mondta Bertld Brecht. A hősök ugyanis mindig bajban születnek. Mekkora a baj mostanában a marketing világában? Szükség van -e hősökre a totális marketing, a kontetnt marketing és más újfajta, veszélyes kűzdőterek terjedésének korszakában?

Elhangzott az Országos Marketing Konferencián 2015 novemberben

Storytelling

A marketingkommunikációban egyre nagyobb lelkesedéssel fordulnak a narrativákban rejlő misztikus erőforrásokhoz. A márkaépítésben is fontos szerepet kapnak a cégek életét bemutató történetmesélések, a reklámokban is megszaporodtak a sztorizó dramaturgiai formák. De még ennél is fontosabb új fejlemény, hogy a hirdetők a fogyasztók nagy csoportjait is igyekeznek bevonni;  és saját sztorijuk elmesélésére bízhtatni. A "content marketing"-új világában a tartalom-előállítás egyik legfontosabb forrása lett a történetmesélés.

Elhangzott a Kürt Akadémián 2015. februárban

Luxusáru -e az egészség?

Vajon mikor mondhatjuk el, hogy az egészség megőrzése lesz az alapvető szükséglet, és minden más csak erre épül majd? Nálunk egyenlőre a "betegség piaca" (gyógyszerekkel, műtétekkel, rehabilitációval) háromszor akkora bevételt könyvelhet , mint az "egészség piaca" (egészséges táplálkozással, testmozgási lehetőségekkel és más preventív szolgáltatásokkal). Pedig okos módszerekkel lehetne ezt az arányt szépíteni...

Elhangott: XVII. Országos Egészségügyi Konferencia 2014

Grumpy Cat szigorú pillantása

28 millió lájkolóm, még Magyarországon is másfél millió rajongóm van. Mit tehet velem a média? Még ő is engem ajnároz! Na de hova vezet ez? Vegyétek már észre: érzékeny "Fordulóponthoz" érkeztünk. Az új típusú fogyasztókkal, (és médiafogyasztókkal) a prosumerekkel már másképp kell bánni! Én megmondom nektek hogyan!...

Elhangzott Internethungary, Siófok 2013 október

Az vagy, amit felteszel

Kedvenc csoportom kedvéért tettem fel : )

Élménybeszámoló az élménymarketingről

Hogyan lehet megszelidíteni az új típusú fogyasztót, a prosumert, aki egyre nagyobb ellenszolgáltatást vár figyelme és részvétele ellenében? Erre a dilemmára ad választ az új marketing új ABC-je: "A" mint adni, "B" mint bevonni és "C" mint célozni....

Elhangzott: Marketingkonferencia 2013

A bársonyos forradalom és a fogyasztói hatalomátvétel

Az előadásból megtudhatod,
- hogy a kreativitás nemcsak a kreatívok kiváltsága, hanem a marketingmunka teljes keresztmetszetében szükség van rá; a termék kitalálásától a médiatervezésig.
- hogy bársonyos forradalom zajlik a marketingben. Amit tavaly tanultál, azt ma már nyugodtan a kukába dobhatod! (De még az is lehet, hogy rögtön ki is veheted onnan!)
- hogy a „fogyasztói hatalomátvétel” korszakában talán még lehet valamit a hagyományos befolyásolók eszközeiből átmenteni. De jobb, ha a komputer előtt ülő kamaszgyereked szobájában gondolod újra a marketingkommunikáció alapjait.
- hogy a web2 korszakában hogyan válunk mindannyian „prosumerek”-ké. Hogy az mi? Hát ez az! Ezt is meg kéne együtt tanulnunk…!
Elhangzott: III. Marketingtorta, 2009

Kognitív disszonanciát adunk veszünk

Igaz, hogy a reklám azonnal lecsap bármilyen bennünk lakozó bizonytalanságra, rejtett vágyra, vagy félelemre. Az is igaz, hogy szívesen „gyárt” ilyeneket, hogy aztán grál-lovagként segítsen a feloldásukban. A fogyasztó rábeszélésénél mindig „jól jön” egy kis társadalmi, vagy egyéni beilleszkedési probléma, szexuális tabu, életstílus krízis, vagy akut szerepzavar. Ahhoz, hogy csökkenthesse, a reklámnak először gerjesztenie kell a disszonanciát.
Elhangzott: Pszinapszis 2008

Hazudik-e a reklám?

A reklám nem hazudik és nem mond igazat. A reklámnak saját különbejáratú kódrendszere van és csak korlátozott helyeken, korlátozott szabadsággal és célokkal manipulál. Miközben bravúrosan kihasználja a megtévesztés elmélet minden lehetőségét, hihetetlen ötletességgel segít az önmegvalósításban és titkos vágyaink felfedezésében.
Elhangzott 2008 márciusi Mesterkurzuson, Popper Péter, Müller Péter, A.J.Christian és Dr. Mérő László előadásaival
...megjelent könyvalakban a Hazugság, Önámítás, Érdek c. kötetben.

Élvezet válság idején

A kereskedők és a reklámosok rettegnek a válság drámai következményeitől. A tűzoltás izgalmai közt nem veszik észre azokat a fénylő lehetőségeket, amelyeket előnyökre is lehet konvertálni. "Bajban mutatkozik meg az igaz barát" - mondja a közmondás, és bizony ilyenkor lehet legjobban egy hosszútávú márkahűség alapjait is megteremteni. Ötletekkel minden rossznak meg lehet találni a jó oldalát is. Amikor például a fogyasztók lemondanak hosszútávú beruházásaikról, akkor szívesen ellensúlyozzák bánatukat "apró örömökkel". Ilyenkor felértékelődik egy finom csoki, egy márkás ital, vagy egy különleges delikatess szerepe, és igen: lehet élvezetre is lelni a válságban!
Elhangzott az Élelmiszer Konferencián, Balatonfüreden.2009

A Plakátnő – A Nők Iskolájában

Hogyan hatnak egy hétköznapi nőre a reklám által felkínált nőideálok? Honnan tudnánk? Hiszen minden nőben egyszerre négyféle Én is harcol az érvényesülésért. A Valós Én, a Képzelt Én, az Ideális Én és a Vágyálom Én. Melyiket szólítsuk meg? És mi van akkor, ha ezek az Én-ek konfliktusba keverednek egymással?
Elhangzott a Feldmár Institut: Nők Iskolája előadássorozatában Feldmár András, Csernus Imre, Gordon Agáta és dr. Virág György előadásaival)

Tudnak–e disztingválni? A reklám hatása a gyerekekre

Nagy hibát követ el, aki az életkori sajátosságok figyelembe vétele nélkül akarja „megvédeni” a gyerekeket a reklám hatásaitól. Mikor tanul meg a gyerek disztingválni a valódi világ és a média világ közt? Nem csak a reklám hatása a gyerekre fontos, hanem a gyerekek hatása a reklámra is!
Elhangzott a IV. Nemzetközi Médiakonferencián, Balatonlellén

Gerilla-párbaj (Papp Váry Árpáddal a vírusfilmekről)

Két főiskolai tanár „párbajozik”. Csípőből előrántott gerillafilmekkel, és izgalmas példákkal igazolják álláspontjukat, hogy vajon – mi is valójában a gerillamarketing, igaz–e, hogy mindig olcsó, mindig hatásos, mindig provokatív, mindig spontán…és vajon ki fog nyerni a hagyományos és gerilla reklámok küzdelmében...?
Elhangzott a 9. Reklámkonferencián a „Napernyő, vagy esernyő” szekcióban

Klímaváltozás a reklámban

A reklámokat már elérte a klímakatasztrófa szele. Magát a reklámot még nem. Hogy valami történni fog, az biztos, csak azt nem tudjuk mikor. Forgószelek közelednek a médiapiac felé. Zsugorodik a Marconi galaxis. Alapjaiban változik a kommunikáció légköre. Kiszáradás fenyegeti a kreativitás zöld tartalékait. Az izgalom és nyugalom motivációs tengerein dagály közeleg. A fogyasztó is nyugtalan, egyre kiszámíthatatlanabb, és mire felébredünk, már nem ott van, ahol volt. A reklámosoknak (is!) sürgősen meg kell ismerkedniük az új kulcsfogalommal: a bifurkációval. Mostantól egyszerre kell készülni hidegre és melegre. Minimum két stratégiának kell bevetésre készen kéznél lennie, és érdemes folyamatosan foltozgatni a lyukakat védekező pajzsunkon. És akkor nem lesz semmi baj!
Elhangzott: az MRSz Konferencia plenáris nyitóelőadásán (2007)

Eladó trükkök - Manipuláció a reklámban és a politikában

Az elmúlt időszakban olyan befolyásolási technikákat tökéletesítettek a marketingkommunikációban, amelyre a politikai propagandra képviselői is „vevőnek” mutatkoznak.
Elhangzott a 7. Országos Diplomataképző Konferencián Győrben

A keszonbetegségről. A társadalom alkalmazkodási zavarai a fogyasztásban

A magyar fogyasztó 30 év alatt akkora utat járt be, mint nyugati társai 100 év alatt. Milyen félelmeket, traumákat és alkalmazkodási zavarokat okozott neki a mélyből hirtelen a felszínre emelkedni?
Elhangzott a ...Piackutató Konferencián (2007)

A gerillák már a spájzban vannak

Néhány éve még a fogalmat sem ismertük. Ma már a kampányok 15-20%-a kifejezetten ilyen eszközökre épül. A gerilla-marketing.lap.hu internetes oldal több mint száz újabb weboldalra irányít át, ahonnan az új marketinges harcművészet hihetetlenül gazdag tárháza bontakozik ki. A nagy reklám- és médiaügynökségeknél is „már a spájzban vannak” a gerillareklám elkötelezett harcosai, sorukra várva, hogy aztán segítsék (vagy aláássák?) gazdájuk jövőjét...
Elhangzott: Reklámkonferencia, Eger 2006

Azönző én elcsábítása - A befolyásolás titkai a társadalmi célú reklámoknál

Az ember önző lény, még génjeiben is az. Ezért a társadalmi célú reklámokban sem lehet kizárólag önzetlenségre építeni. Meg kell találni azokat az elvont értékeket, amelyeket a jó tett helyébe csereként fel lehet ajánlani...
Elhangzott a Civilkomp Konferenciáján a Parlamentben 2006-ban

Hanyas vagy?

Elhangzott: Superbrands Ünnepi Díjkiosztón (2004 dec.30)

Mítoszok nyomában - Deutsche Werbung

Elhangzott a Goethe Institut Reklámtörténeti Kiállításának megnyitóján