Bemutatkozás

Visszhang

11óra 42 perckor lettem kreatív

Késői köszönet Gergely tanár úrnak

(Részlet az Ötletes reklám" c. könyv előszavából)

Szeretünk Sas Pista!

...Laza stílusban előadott óráit kihagyni súlyos elvonási tünetekkel jár...Interjú a BGF Külkereskedelmi Kar hallgatói lapjában

Hiszek a félmondatokban

Interjú Sas Istvánnal a Kanyar c. újság 2010. decemberi számában

Aranykor (A valaha rólam készült leghitelesebb portréműsorból)

A "Felfedezések kora" c. epizód Prokopp Dóra interjú-sorozatából, amelyet közel ötvenszer ismételtek meg a Filmmúzeum csatornán.

Csak előre akarok nézni!

Nagyinterjú Sas Istvánnal a Digital Hungary portré sorozatában

Gondolatjel - Kossuth Rádió

Interjú Sas Istvánnal a Reklám és pszichológia c. könyv megjelenése alkalmából.Gondoltajel - 2005. december

Sztárinterjú

„...Önről úgy hírlik, hogy igazán sikeres kampányterveit, filmjeit, szlogenjeit magyányos farkas módjára alkotta meg...” Beszélgetés Sas Istvánnal az Életmű Díj alkalmából.Artis 2004

Nyíri Balázs: Pszichológusok a szófán

A szerző neves pszichológusokkal, Ranschburg Jenővel, Mérő Lászlóval, Suhai Gáborral, Sas Istvánnal, Kelemen Pállal, Bányai Évával készített interjúi olvashatók a Scolar Kiadó 2008-ban megjelent kötetében.A Sas Istvánnal készült interjú teljes szövege

Portrék, korrajzok, elemzések

Dizseri Eszter: A magyar reklámfilm története

1970 körül a propagandafilm studió tájékáról az a hír járta, hogy odakerült egy fiatalember, aki bombasztikus ötleteket ráz ki a kisujjából...

Vándor Ágnes: Az alkotás mindig egyedi

„Ő a legismertebb és legeredményesebb magyar reklámfilm készítő. Ismert szlogenjei: Ezt nem adom, ez disznósajt, Én tudom mitől döglik a légy, Jól kijövök, ha bemegyek, Szívem a vásárlóké... a magyar közgondolkodás szerves részévé váltak.” Beszélgetés Sas Istvánnal. Megjelent a „Gyufacimkétől az online hirdetésig” c. könyvben

Rónai Veronika: Reklámfilmek a gulyáskommunizmusban

„Sas úgy fogalmazott: Az 1970-80 -as évek magyar reklámfilmjei a reklám szakmára történő egyfajta naív rácsodálkozás időszakát tükrözték...”Megjelent a Propaganda a mai médiában c. tanulmánykötetben (szerk: Csermely Á-Sükösd M.)

Benyó Rita: Sas István a kor gyermeke

„A beszélgetésünk rendhagyó, mint ahogy Sas István személye és pályája is. Az interjú során önmagát, mint individuumot folyamatosan háttérbe szorítja. Nem önmagáról, hanem a reklámról akar beszélni. Igaz ezt úgy teszi, hogy sokkal többet megtudok róla, mintha valóban a kérdéseimre válaszolna.”Portré a Reklámzabálók honlapján.

Kováts Gergely: Egy szakma születése, (Sas István)

"...neki nem nagyon kellett velünk foglalkoznia; elmondta hogy mit szeretne, mi pedig teljesítettük, illetve módosítottuk, sok esetben a javára. Ez egy baráti. igazán jó kollektíva volt..."Részlet a Külker Főiskolán készült szakdolgozatból, 2010.

Bakáts Tibor (Settenkedő) és Bella Tamás kritikáiból

„...a magyar reklámban Sas előtti és utáni korszakról beszélhetünk...”Filmkultúra 2005/06

...a reklámfilmek Vitray-ja

A másfél órás műsorban megszólal Sas István, a Reklámfilmek Vitray-ja.Részlet az „50 éves a Magyar Televízió” jubileumi műsorából. Kultúrház 2007 szeptember

Aha-haha-hűha Ruff Borbála kritikája az ÉS-ben

A magyar reklámtörténet darabjait hordozó dvd valódi kuriózum: A gyűjtemény nagy részét már csupán az alkotó saját archívuma őrzi...Élet és Irodalom, 2008. február 10.

A humor erejeés szerepe Sas István reklámjaiban

Részlet Gáspárik Attila és Veress Elza Emőke a Kádár-korszak reklámfilmjeinek képi retorikája c. tanulmányából (2016)

Sas István fan klub

"Sas István Fan Club" a Facebook-on